新年福利 全泰147座国家公园免费开放!

0
In this photo taken Sunday, Sept. 13, 2009 released by Greenpeace, a Greenpeace activist leads the first leg of an elephant caravan on a road near Khao Yai National Park in Nakhon Ratchasima province, northeastern Thailand. The elephant caravan, will pass by Thailand?s central plains, along climate change-impacted areas, to call on world leaders to take decisive action on global warming. The caravan's 15-day 200 kilometer (124 miles) journey will arrive on the outskirts of Bangkok on Sept. 28 in time for a United Nations Framework Convention for Climate Change (UNFCC) meeting. (AP Photo/Greenpeace, Sataporn Thongma)

原标题:新年147公园免费 相邀生态之游

 

拷艾國家公園內的大象。

泰国考艾国家公园

国家公园厅副厅长探亚15日表示,为崇庆皇上陛下88圣寿,配合民众在新年期间的出行计划,公园厅决定于本月31日至明年1月1日期间免费开放全国147座国家公园,只要是不超过5人的泰国家庭入园,都可以享受该优惠。

探亚指出,皇上陛下热爱大自然,为表达对皇上的爱戴与尊敬之情,依照政府政策,为民众献上新年礼物,国家公园厅宣布免费开放国家公园,让民众有机会体验自然生态旅游。预计将吸引很多民众入园参观,特别是北部地区的公园。国家公园厅已指示工作人员严格加强安全防范工作,保持园内的清洁干净。免费开放的国家公园共有147座,有效期限为本月31日至下月1日,但仅针对不超过5人的泰国家庭。

此外,全国58个野生动物保护区、67个禁止猎杀动物区,也宣布于本月30日至下月1日期间针对不超过5人的泰国家庭免费开放。感兴趣的民众可登录国家公园厅网站www.dnp.go.th,预订公园内住宿房间。同时发出呼吁,如果民众发现盗伐树木、猎杀动物的现象,应随时拨打热线1362进行投诉。来源:泰国世界日报

***所有《泰国中华网》、《中华日报》新媒体原创稿件,需完整署名,否则追究到底。(联系转载,商务合作请加微信号:thaizhonghua )***